Eltört izzítógyertya kiszedés, kifúrás

Eltört izzítógyertya kiszedés, izzítógyertya kifúrás. Törött izzítógyertya kiszerelés. Beletört izzítógyertya kiszedés, kiszerelés.

Eltört izzítógyertya kiszedés, izzítógyertya kifúrás, törött izzítógyertya kiszerelés, beletört izzítógyertya kiszedés, kiszerelés.Sok esetben nem csak a porlasztók kiszedése jelent problémát az autó szervízeknek, hanem az izzítógyertyák kifúrása és izzítógyertya kiszedése is.

Törött izzítógyertya kifúrás.
Törött izzítógyertya kifúrás. Kifúrás után az újat mindig berohadás gátló anyagokkal kenjük be.
Ilyen egy eltört izzítógyertya.
Ilyen egy eltört izzítógyertya.

Miért törik el az izzítógyertya ?

Nem azért mert a szerelője eltörte. NEM a szerelője törte el, hanem a szerelőjéNÉL tört el. Ha ön, vagy az én kezem lett volna a kulcson rajta, akkor is eltörik az izzítógyertya. Szóval nem az autószerelője a hibás ! 🙂

Törött izzítógyertyának a legtöbb esetben az alábbi okai vannak:

  • Vékony, hosszú izzítógyertyákat terveznek nagyon vékony falvastagsággal
  • Odafolyik a víz bizonyos típusoknál, és megindul az acél izzítógyertya test és az alumínium hengerfej anyag között az elektrokémiai korrózió.

Hogyan előzhető meg, hogy ne legyen törött izzítógyertyája ?

  • Rendszeresen (2-3 évente) ki kellene szerelni őket, helyüket kitakarítani (MENETEKET IS), és visszarakni vagy a régi, vagy az újat ha hibás volt a régi izzítógyertya.
  • Berakás után mindenképp vastagon be kell kenni réz vagy kerámia pasztával. Úgy hogy a menetet is takarja, vastagon !
  • Új izzítógyertyát vastagon bekenjük rézpasztával.
    Új izzítógyertyát vastagon bekenjük rézpasztával.

    A fenti képen látható, hogy törött izzítógyertya kiszedés, eltört izzítógyertya kiszerelés után, az új izzítógyertyát vastagon bekentük rézpasztával. De úgy, hogy a külsejét is védi. Ha eső, pára mégis oda kerül, akkor is sok sok évig távol tartja a vizet, jelentősen megakadályozva a ismételt berohadást.

    Állandó problémás autóink között találhatóak: Peugeot boxer, Citroen Jumper, Fiat Ducato 2007-től napjainkig…

Eltört izzítógyertya esetén mit tesz sok autószerelő ?

Eltört izzítógyertya esetén, a legtöbb autószerelő egyből a hengerfejet veszi le. Ezzel jelentős költséggel terheli meg az ügyfelet. De létezik sok típusnál (NEM minden típusnál), egy sokkal olcsóbb és sokkal gyorsabb megoldás. Ezt úgy hívjuk, hogy eltört izzítógyertya kifúrás, eltört izzítógyertya kiszedés.

Eltört izzítógyertya kiszedést, izzítógyertya kifúrást, az alábbi modelleken végzünk:

  • Fiat ducato 2.3 Jtd
  • Peugeot Boxer 3.0 Hdi
  • Citroen Relay 3.0  JTD
  • Citroen Jumper, Fiat Ducato, Peugeot boxer 2.2 Hdi
  • Opel 1.3 cdti motorok
  • Fiat 1.3 multijet motorok
  • Suzuki wagonR 1.3 motorok
  • Citroen jumper 3.0 hdi
  • Fiat ducato 3.0 hdi
  • Ford 1.8 tdci motorok
  • Grand Voyager 2.5 crd (1-es henger kivételével)
  • Toyota Yaris 1.4 D4D
  • Újabb BMW motorok (csak a hosszabbik fajta izzítógyertyával szereltek)
  • Mercedes (common rail motorok csak. Régi adagolós NEM!)
  • Ford 1.6 hdi beletört izzítógyertya végek
  • Toyota törött izzítógyertyák

Izzítógyertya kifúrást országos kiszállással nem végzek. Csak maximum 100 km-es körzetben. De bizonyos típusokat kizárólag csak a saját műhelyemben tudom elvállalni.

Izzítógyertya kifúrással kapcsolatos társoldalam: https://izzitogyertya-kiszereles.hu/